قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس

۱۰ نکته که باید در مورد VMware Virtual SAN بدانید – قسمت دوم (پایانی)

۱۰ نکته که باید در مورد VMware Virtual SAN بدانید – قسمت دوم (پایانی)

۱۰ نکته که باید در مورد VMware Virtual SAN بدانید – قسمت دوم (پایانی)

در قسمت اول از سری مقالات Virtual SAN یا به اختصار VSAN به ارائه ۵ نکته اساسی در مورد این تکنولوژی پرداختیم و در این مقاله که قسمت دوم (پایانی) می باشد به بررسی ۵ نکته دیگر در مورد Virtual SAN می پردازیم.

۶ – Virtual SAN ، یک تکنولوژی مقرون به صرفه

با توجه به قابلیت اجرای ‌VMware Virtual SAN بر روی سخت‌افزارهای استاندارد سرورها، روند تهیه اجزای آن مقرون به صرفه‌تر از خرید آنها از شرکت های مختلف ذخیره‌سازی می‌باشد. نسخه‌ی  Hybridی این تکنولوژی برای Workloadهای سرور، هزینه‌ی کمتری را به ازاء هر سوکت CPU در بردارد. علاوه بر آن، کاربران VMware Horizon نیز می‌توانند هزینه کمتری را پرداخت نمایند؛ به عبارتی دیگر هزینه استفاده از Virtual SAN، همانند اکثر تجهیزات ذخیره‌سازی دیگر بر اساس ظرفیت آنها صورت نمی‌گیرد. به علاوه، هر چه Storage بیشتری را برای کلاسترهای خود در نظر بگیرید، Virtual SAN نیز مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

۷-  نقاط قوت VSAN

تقریبا همه افرادی که از تکنولوژی Virtual SAN استفاده نموده اند، به دلیل پی بردن به ویژگی‌های دسترس‌‌پذیری این تکنولوژی، داریوها، کنترلرها، سرورها و شبکه‌های قبلی خود را فراموش نمودند. همچنین این بررسی‌ها بیانگر آن است که طراحی VSAN دارای قابلیت  Resilient یا خودترمیمی بالا می‌باشد.

مدیران IT می توانند با استفاده از Plugin جدید HealthCheck، به دید سریعی از شبکه و سخت‌افزار Virtual SAN دست یابند، همچنین تضمین می نماید که درایورهای فاقد پشتیبانی، ناخواسته اضافه نگردند. با توجه به نوع طراحی Virtual SAN حتی در هنگام بروز موارد بحرانی مانند قطعی در شبکه و یا قطعی برق، داده‌ها به هیچ عنوان از بین نمی‌روند.

۸-  سادگی Virtual SAN

با وجود مشغله مدیران IT، استفاده از قابلیت های منحصر به فرد Virtua SAN، امکان کاربری ساده را برای آنها فراهم می‌سازد تا بدون نیاز به تخصص بالا در زمینه مدیریت و نگهداری Storage و تنها با استفاده از واسط کاربری vCenter به عنوان بخشی از جریان‌های کاری (Workflow) آماده سازی، به مدیریت این تکنولوژی بپردازند.

۹-  سهولت به روزرسانی Virtual SAN

افزایش ظرفیت و یا عملکرد در VSAN، به سادگی اضافه نمودن سخت‌افزارهای بیشتر به کلاسترهای فعلی می‌باشد. علاوه بر آن در صورت جابجایی به یک کلاستر جدید، امکان انتقال License نیز وجود دارد. همچنین فرآیند به‌روز‌رسانی‌های نرم‌افزاری نیز  با توجه به اینکه Virtual SAN، بخشی از vSphere می‌باشد، به سادگی صورت می‌گیرد.

۱۰-  ترکیب موفق Virtual SAN و Horizon

Virtual SAN بر روی تمامی Workloadهای دیتا‌سنتر به خوبی اجرا می‌شود. اما در صورت ترکیب آن با VMware Horizon ابعاد متمایز بیشتری را می‌توانید تجربه نمایید. علاوه بر عملکرد ساده و مقرون به صرفه بودن Virtual SAN‌، این تکنولوژی قادر است Poolهای Desktop در Horizon را شناسایی نموده و خود را به شکلی مناسب پیکربندی کند.

با استفاده از VSAN نیازی به همراهی مداوم گروه ذخیره سازی نمی باشد و مدیران Horizon  می توانند کنترل محیط را کاملا در دست گیرند. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از Linked Clone، ظرفیت نسبتا کمی مورد نیاز بوده و بنابراین به کارگیری All-Flash گزینه‌ی مناسبی به شمار می رود. در صورتی‌ که Desktopهای شما نیاز به پایداری همیشگی ندارند، می‌توانید با حذف  Failures-to-Tolerate ، موجب مقرون به صرفه بودن هرچه بیشتر این تکنولوژی گردید.

با توجه به موارد فوق می توان گفت که Virtual SAN در مقایسه با External Array، مانند تفاوت شب و روز می باشد.

نتیجه‌گیری

مزایای استفاده از دیتا‌سنترهای مبتنی بر نرم‌افزار (‌Software-Defined Data Center) به مبحث ذخیره‌سازی نیز رسیده است و هم اکنون با استفاده از تکنولوژی Virtual SAN، کارهای دستی زمان‌بر به صورت خودکار انجام می‌شوند. VMware فرآیند مدیریت را برای مدیران vSphere تسهیل می‌نماید. Virtual SAN سریع، موثر و ساده بوده و با ترکیب نمودن تمامی قابلیت‌ها با ویژگی مقرون به صرفه بودن، این تکنولوژی را در کانون توجه دیتاسنترهای امروزی قرار می‌دهد. بنابر این با استفاده از این تکنولوژی، تنها کاری که باید انجام دهید آن است کهPolicy های لازم را تدوین کرده و آنها را به VMهای مورد نظر اختصاص دهید تا در نهایت Virtual SAN کنترل تمامی امور را در دست گیرد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

۱۰ نکته که باید در مورد VMware Virtual SAN بدانید – قسمت اول

۱۰ نکته که باید در مورد VMware Virtual SAN بدانید – قسمت دوم (پایانی)

 

نوژن رایانه پارس

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *