قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس

کاربرد Zero Client در دسکتاپ مجازی و VMware Horizon – قسمت چهارم (پایانی)

کاربرد Zero Client در دسکتاپ مجازی و VMware Horizon – قسمت چهارم (پایانی)

کاربرد Zero Client در دسکتاپ مجازی و VMware Horizon – قسمت چهارم (پایانی)

در قسمت اول ، دوم و سوم از سری مقالات Zero Client به بررسی این تکنولوژی، امنیت آن در دسکتاپ مجازی پرداختیم و چندین کاربرد عملی از آن را عنوان کردیم. در این مقاله که قسمت پایانی نیز می باشد به بررسی کاربردهای Zero Client در VMware Horizon با ارائه جزئیات خواهیم پرداخت.

کاربرد Zero Client در VMware Horizon

قابلیت پیکربندی View در  VMware Horizon، برای هر یک از Endpointها از Zero Client گرفته تا Thin Client و حتی دسکتاپ‌های قدیمی نیز امکانپذیر می‌باشد. این قابلیت ممکن است در محیط‌هایی که تنها از Zero Client استفاده می‌نمایند، بر اساس شرایط موجود، ایده‌ال نباشد. برای مثال، در محیطی که قابلیت‌های Multimedia Redirection  یا MMR و یا فایل‌های صوتی و تصویری به صورت Real Time حائز اهمیت هستند، Thin Client و یا Software Client می‌توانند این ویژگی‌ها را ارائه نمایند. علاوه بر آن، Zero Clientها برای پیاده‌سازی شرایط لازم برای قابلیت Bring Your Own Device یا به اختصار BYOD، تطبیق نمی‌یابند. در حالی که این قابلیت برای Thin Client و Software Clientهای View فراهم می‌شود تا BYOD را برای محیط VDI، امکانپذیر نمایند.

مدیران IT می‌توانند تجهیزات ایده‌ال Endpoint را بر اساس قابلیت‌ها، منافع و مزایای ویژه تجهیزات و متناسب با شرایط خاص خود برای نصب انتخاب نمایند. با اینکه قابلیت انعطاف‌پذیری توسط Thin Client یا View Software Client ارائه می‌گردد، اما امنیت بالا، عملکردِ هماهنگ و سهولت مدیریت با Zero Clientها میسر می‌گردد. در ادامه این مقاله، به بررسی برخی از ویژگی‌های مناسب برای محیط Thin Client و Software Client پرداخته می‌شود.

فایل‌های صوتی تصویری  Real-Time

Zero Clientها این قابلیت را دارا می‌باشند که با استفاده از برنامه‌های کاربردی اجرا شده در View Desktop، از تجهیزات صوتی Real Time مانند هدست‌ها و میکروفن‌ها پشتیبانی نمایند. با این حال، قابلیت استفاده از Webcamها و برنامه‌های قدرتمند ویدئویی مانند Skype ،  Google Talk و WebEx در دسکتاپ مجازی (Virtual Desktop)، مستلزم پشتیبانی از Real Time Audio-Video یا به اختصار RTAV می‌باشد که در View Software Client و بر روی پلتفرم‌های ویندوز، لینوکس و  Mac OS قابل دسترسی می‌باشد.

 Multimedia Redirection یا به اختصار  MMR

 Multimedia Redirection یا MMR ، می‌تواند تجربه بهتری را در تماشای ویدئوها برای کاربران خصوصا کاربران WAN رقم زده و در عین حال مصرف پهنای باند شبکه را نیز کاهش دهد . MMR ، جریان رسانه (Media Stream) را برای پردازش و ارائه در Bit Rate اصلی خود در Client Endpoint قرار می‌دهد. این فرآیند کدبرداریِ (Decoding) چندرسانه‌ای Local، به View   Software Client  و در حداقل‌ ترین حالت به View 5.3 با ویژگی‌های موجود در Pack 1 نیاز دارد. در صورتی که استفاده از این ویژگی برای سازمان اهمیت دارد، باید VMware Horizon را در کنار Feature Pack Installation and Administration راه‌ اندازی نمایند.

استفاده از Unified Communication در دسکتاپ مجازی

سازمان‌هایی که به پشتیبانی ارتباطات یکپارچه (Unified Communication یا به اختصار UC) در سطح سازمانی برای دسکتاپ‌های مجازی نیاز دارند، می‌توانند با استفاده از View در Thin Clientهای ویندوزی به این مهم دست یابند. VMware با فروشندگانی نظیر Avaya، Cisco، Microsot  و Mitel جهت ارائه قابلیت پشتیبانی کامل از VoIP و Video Chat همکاری نموده است. Plug-Inهای ارائه شده توسط شرکا برای View Software Client، با اجرای تمامی فرآیند‌های پردازش فایل‌های صوتی و تصویری در Client Endpoint، سرور دیتاسنتر را Offload می‌نمایند.

برای سازمان‌هایی که Zero Client  را به عنوان Endpoint در نظر می‌گیرند، یک راهکار UC قابل دسترس می‌باشد که صدا، پیام‌رسانی فوری، وضعیت دسترسی (Presence) و قابلیت‌های یکپارچه‌سازی آدرس را گسترش می‌دهد. راهکار VoIP UC در Tera2 PCoIP Zero Clients، با CounterPath Bria Virtualized Edition Softphone کار می‌کند. Bria، یک Softphone استاندارد است که با طیف وسیعی از ارائه دهندگان تجهیزات شبکه سازگار با پروتکل SIP، از قبیل  Alcatel-Lucent، Avaya، Broadsoft، Cisco، Metaswitch Networks  و Mitel در تعامل می‌باشد. ترافیک  Voice، به طور مستقیم از Zero Client تا Endpoint مسیریابی شده و به واسطه دیتاسنتر، از تاثیر “Hair-Pinning” در مسیریابی ترافیک VoIP Media جلوگیری می‌شود. سرورهای مجازی‌سازی شده می‌توانند با Offload نمودن فرآیند Media Handling (کنترل رسانه) از سرورهای دیتاسنتر و سپردن آن به Endpoint، صدها یا هزاران کاربر را جهت تسهیل ارتباطات مدیریت نمایند.

تصمیم‌گیری در مورد مجازی‌سازی فضای کاری همیشه کار ساده‌ای نیست. در واقع این فرآیند به معنای ترک یک ساختار ذهنی PC محور با قدمت بیش از ۳۰ سال در کسب‌و‌کارهای مختلف و حرکت به سمت یک مدل کاربر محور است. لازم به ذکر است که متغیرهای زیادی باید در این رابطه مدنظر قرار گیرند. وقتی مشتریان، یک Client را انتخاب می‌کنند، باید موارد استفاده کارکنان نه تنها در حال حاضر بلکه برای چندین سال بعد نیز در نظر گرفته شود.

راهکارها و نمونه‌های ارائه شده، نشان می‌دهد که انتخاب یک محیط Zero Client، مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. این تکنولوژی به نگهداری بسیار کمی نیاز داشته و بالاترین میزان امنیت را ارائه می‌نماید. محیط Zero Client به ارائه یک راهکار برای مجازی‌سازی دسکتاپ می‌پردازد که دارای قابلیت‌های بسیار عالی در زمینه Host Rendering بوده و تجربه سازگاری را برای کاربر در مجموعه گسترده‌ای از شرایط شبکه ایجاد می‌نماید. ترکیب ویژگی‌های Zero Client مانند عدم نیاز به نگهداری، امنیت، پیاده‌سازی سریع و هزینه مالکیت پایین، آن را به یکی از عوامل مهم در VDI تبدیل می‌نماید.

PCoIP Zero Client، یک تجربه کاملا ایمن، قدرتمند و با کیفیت را همراه با نیاز به نگهداری اندک برای کاربر نهایی با نیازهای مختلف VDI ارائه می‌نماید. با تکنولوژی Teradici PCoIP، قدرت منابع موجود در دیتاسنتر برای انتقال سریع و موثر اطلاعات تحت کنترل قرار می‌گیرد. بنابراین داده‌ها در دیتاسنتر به صورت متمرکز مدیریت و محافظت می‌شوند. به علاوه با محافظت از اطلاعات حساس، مانع از دست رفتن آن‌ها در شرایطی نظیر سرقت اطلاعات، ویروس‌ها و یا خرابی سخت‌افزار می‌شود. ضمن اینکه PCoIP Zero Client صرفا به ارائه پیکسل‌ها در صفحه Endpoint می‌پردازد. امنیت و کارایی این تکنولوژی، آن را به گزینه‌ای ایده‌ال برای راهکارهای سازمانی VDI تبدیل نموده است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کاربرد Zero Client در دسکتاپ مجازی و VMware Horizon – قسمت اول

کاربرد Zero Client در دسکتاپ مجازی و VMware Horizon – قسمت دوم

کاربرد Zero Client در دسکتاپ مجازی و VMware Horizon – قسمت سوم

کاربرد Zero Client در دسکتاپ مجازی و VMware Horizon – قسمت چهارم (پایانی)

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *