قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس

پیاده سازی دیتاسنترهای مبتنی بر نرم‌افزار با VMware Validated Design – قسمت دوم (پایانی)

پیاده سازی دیتاسنترهای مبتنی بر نرم‌افزار با VMware Validated Design – قسمت دوم (پایانی)

پیاده سازی دیتاسنترهای مبتنی بر نرم‌افزار با VMware Validated Design – قسمت دوم (پایانی)

 

به منظور تسهیل روند راه‌اندازی Private Cloud و Software-Defined Data Center، شرکت VMware اقدام به ارائه‌ی تکنولوژی VMware Validated Design یا به اختصار VVD نموده است. در قسمت اول از این سری مقالات به معرفی این تکنولوژی و بررسی معماری Pod پرداختیم. در این مقاله که قسمت دوم (پایانی) می‌باشد، به بررسی قابلیت‌ها و مزایای این پلتفرم می‌پردازیم.

VMware NSX به عنوان یکی از پلتفرم‌های پیشرو برای مجازی‌سازی شبکه محسوب می‌شود که یک مدل عملیاتی از ماشین مجازی را برای شبکه ارائه می‌نماید. همچنین این تکنولوژی مجموعه‌‌ی‌ کاملی از اجزا و سرویس‌های ساده و منطقی برای ایجاد شبکه‌ ارائه می‌نماید که از آن جمله می‌توان از سوئیچ‌های‌ منطقی، روتر، فایروال، Load Balancer، VPN، QoS، مانیتورینگ و امنیت نام برد.

 

بررسی VMware vRealize Operations

VMware vRealize Operations به ارائه‌ قابلیت‌ مانیتورینگ عملیات، اعلام هشدار در هنگام بروز مشکل و رفع آن و همچنین برنامه‌ریزی ظرفیت برای Software-Defined Data Center یا به اختصار SDDC می‌پردازد.

با vRealize Operations، امکان مانیتور نمودن و مدیریت فضاهای بزرگ vSphere به صورت Real-Time فراهم شده و بدین ترتیب عملکرد، دسترس‌پذیری و کارایی SDDC افزایش می‌یابد.

vRealize Log Insight چیست؟

با استفاده از vRealize Log Insight می‌توان قابلیت جمع‌آوری و Indexing مقیاس‌پذیر Log را همراه با قابلیت آنالیز و جستجوی تقریبا Real-Time برای SDDC فراهم نمود. این تکنولوژی با جمع‌آوری، وارد کردن و آنالیز Log‌ها می‌تواند پاسخگوی مشکلات سیستم، سرویس‌ها و برنامه‌های کاربردی به صورت Real-Time باشد و اطلاعات و دیدگاه‌های مهمی را در این زمینه فراهم نماید.

قابلیت های vRealize Automation

VMware vRealize Automation قابلیت مدل‌سازی سرویس‌های پیچیده‌ی IT در ابزارهای برنامه‌ریزی عملیاتی (Blueprint‌ها) را با امکان استفاده‌ی مجدد میسر می‌نماید. این ابزارهای خاص در یک فهرست متمرکز از اطلاعات سرویس‌ها ارائه شده و سپس برای آماده‌سازی خودکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. vRealize Automation علاوه بر آماده‌سازی خودکار سرویس‌های IT می‌تواند یک پورتال Self-Service ارائه ‌نماید که کاربران نهایی و IT را قادر به بهره‌مندی کامل از قابلیت‌های آماده‌سازی سریع SDDC می‌کند که این فرایند از طریق پیاده‌سازی خودکار بارهای کاری جدید و مدیریت چرخه عمر ماشین‌های مجازی امکانپذیر می‌گردد. به این ترتیب می‌توان نهایت استفاده را از قابلیت‌های آماده‌سازی سریع SDDC برد و اقدام به حذف بارهای کاری پایان‌یافته و احیای منابع به صورت خودکار نمود.

vRealize Orchestrator

vRealize Orchestrator با استفاده از جریان‌های کاری سفارشی و از پیش تعیین‌شده می‌تواند همراه با vRealize Automation کار نموده و علاوه بر توسعه قابلیت‌های خودکارسازی در vRealize Automation به ارتقای روند ارائه سرویس‌های‌ جدید IT بپردازد؛ در ضمن می‌تواند با قابلیت‌های زیرساخت فعلی و سرویس‌های برنامه‌های کاربردی پیاده‌سازی‌شده در SDDC منطبق ‌گردد. vRealize Orchestrator به دلیل بهره‌مندی از یک معماری باز و انعطاف‌پذیر می‌تواند قابلیت‌های خود را در برنامه‌های کاربردی VMware و Third-Party از قبیل Service Desk، مدیریت تغییرات و سیستم‌های مدیریت منابع IT توسعه دهد.

vRealize Automation و vRealize Orchestrator کاملا با VMware vCloud Suite یکپارچه شده و به گزینه‌ای ایده‌ال برای پیاده‌سازی یک CMP قدرتمند در SDDC به کار می‌روند. این یکپارچگی کامل علاوه بر آماده‌سازی منابع Storage به صورت Dynamic می‌تواند فرآیند آماده‌سازی خودکار شبکه‌های مجازی و سایر سرویس‌های مبتنی بر شبکه مانند فایروال‌ها و Load Balancerها را همراه با پیاده‌سازی ماشین‌های مجازی امکانپذیر نماید که بدین ترتیب امکان پیاده‌سازی کاملا خودکار Stack‌های برنامه‌های کاربردی Multi-Tiered ظرف مدت چند دقیقه فراهم می‌شود.

vRealize Business برای سرویس Cloud

با کمک این تکنولوژی، فرآیند محاسبه هزینه‌های سرویس Cloud، آنالیز و مقایسه میزان مصرف به صورت خودکار انجام می‌شود و اطلاعات موردنیاز برای پیاده‌سازی و مدیریت کارآمد محیط‌ Cloud‌ فراهم می‌گردد.

ویژگی‌های VMware Validated Design برای SDDC

طراحی‌های استاندارد در سطح دیتاسنتر

VVD موجب تسهیل و ساده‌سازی فرآیند طراحی شده و به ایجاد یکپارچگی و تعامل‌پذیری در بین تمامی اجزای دیتاسنتر کمک می‌کند.

طراحی قدرتمند و تایید شده

طراحی این تکنولوژی توسط کارشناسان انجام شده و سپس با دقت مورد آزمایش و ارزیابی قرار می‌گیرد تا در نهایت به فرآیند پیاده‌سازی موفق و عملیات‌های کارآمد منتهی شود. لازم به ذکر است که آزمایش و بررسی مستمر تعامل‌پذیری به حفظ اعتبار یک طراحی در هنگام عرضه نسخه‌های بعدی کمک می‌کند.

کاربرد گسترده

VVD ، با ارائه‌ی یک پلتفرم چابک (Agile) می‌تواند دستیابی به طیف وسیعی از نتایج مطلوب را امکانپذیر نماید که توسط SDDC ارائه شده و به مواردی همچون IT Automating IT و Dev-Ops Ready IT و Micro-Segmentation محدود نمی‌شود.

VMware Validated Designمزایای اصلی استفاده از VVD

تسریع زمان عرضه به بازار

 VMware Validated Designs می‌تواند فرآیند پیچیده و طولانی طراحی را به میزان قابل توجهی ساده نموده و چرخه‌ی آماده‌سازی را کوتاه نماید.

افزایش کارایی

VMware Validated Designs به ارائه‌ی دستورالعمل گام‌به‌گام و دقیق برای کاهش قابل‌توجه زمان صرف‌شده برای اموری همچون راه‌اندازی فرآیند مانیتورینگ و اعلام هشدار، به‌روزرسانی Patch‌های نرم‌افزار، ایجاد روندهای پشتیبان‌گیری و بازیابی و اطمینان از تطبیق‌پذیری با استانداردهای صنعت می‌پردازد.

کاهش میزان ریسک در فرآیند پیاده‌سازی و انجام عملیات

با توجه به اینکه VMware Validated Designs به نحوی مطلوب تست شده و اعتبار آن به صورت مستمر ارزیابی می‌گردد، امکاناتی همچون قابلیت تعامل‌پذیری و تطبیق‌پذیری در تمامی اجزای نرم‌افزار موجب کاهش مواردی همچون عدم قطعیت، خطاهای احتمالی و Downtime در روند پیاده‌سازی و راه‌اندازی SDDC می‌گردد.

ایجاد چابکی (Agility)

 VMware Validated Designs برای مقیاس‌پذیری طراحی شده است و با پشتیبانی از تغییر و توسعه در طیف وسیعی از موارد کاربردی و انواع مختلفی از برنامه‌های کاربردی کسب‌وکار این امکان را در اختیار منابع IT می‌گذارد تا هرچه سریع‌تر پاسخگوی نیازهای کسب و کار باشند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پیاده سازی دیتاسنترهای مبتنی بر نرم‌افزار با VMware Validated Design – قسمت اول

پیاده سازی دیتاسنترهای مبتنی بر نرم‌افزار با VMware Validated Design – قسمت دوم (پایانی)

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *