قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس

هشدار: حمله سایبری اپیدمیک – ExPetr – در سراسر جهان در حال رشد است

هشدار: حمله سایبری اپیدمیک – ExPetr – در سراسر جهان در حال رشد است

⚠️  هشدار: حمله سایبری اپیدمیک در سراسر جهان در حال رشد است

⚠️رعایت موارد امنیتی:

باج افزار ExPetr به طور جدی سازمان ها را مورد هدف قرار می دهد

⁣سه شنبه شب و چهارشنبه صبح کل جهان شاهد نژاد جدیدی از بدافزارهای رمزنگار بود.

❗️⁣تفاوت کلیدی این باج افزار جدید این است که مجرمان پشت این حمله، اهداف خود را با دقت بیشتری انتخاب کرده اند: اکثر قربانیان این حمله سازمان ها و کسب و کارها هستند و نه کاربران معمولی.

حمله ی جدید مجرمان در چند روز گذشته هوشمندانه تر از حمله ی ماه گذشته بود و آن ها این بار قویتر به میدان آمده اند.

اگرچه ما همیشه به کاربران و قربانیان توصیه می کنیم که هیچ مبلغی را برای باج به مجرمان نپردازند، اما گاهی اوقات متوجه می شویم که برخی از شرکت ها در زمان حمله احساس می کنند که هیچ راهی برای انتخاب ندارند. در هر صورت اگر اطلاعات شما توسط باج افزار جدید ExPetr قفل و تحت تاثیر قرار گرفته است، به هیچ وجه نباید به مجرمان باج پرداخت کنید.

و اما اگر قربانی این باج افزار شده اید و ترس این حمله بر شما غلبه کرده است، توصیه می کنیم این مقاله امنیتی مهم را از دست ندهید. در این مطلب تمامی راهکارهای امنیتی برای مقابله با این باج افزار ذکر شده است.

 

توصیه هایی برای جلوگیری از ورود بدافزارها به زیرساخت ها داریم که به شرح زیر است:

  • کارمندان خود را برای بازنکردن فایل های مشکوک و کلیک نکردن بر روی لینک های مشکوک آموزش دهید. ( شاید این راهی پیش و پا افتاده باشد، اما باید دانست که در شرکت ها همچنان به کرات این بی دقتی دیده می شود).
  • اطمینان حاصل کنید که تمام سیستم های متصل به اینترنت شما به راهکارهای امنیتی که تمام قدم های آنلاین شما را آنالیز می کند، مجهز است.
  • بررسی کنید که اجزای مهم راهکارهای امنیتی شما فعال باشند. (در رابطه با راهکارهای امنیتی لابراتوار کسپرسکی اطمینان و امنیت در سیستم واچر و امنیت شبکه آن خلاصه می شود).

راهکارههای امنیتی

⁣لابراتوار کسپرسکی برای حفاظت بیشتر ابزار رایگانی  را ( حتی برای کسانی که از راهکارهای امنیتی لابراتوار کسپرسکی استفاده نمی کنند) سازگار با اکثر راهکارهای امنیتی منتشر کرده است که بوسیله ی آن می توانید در برابر بدافزارها محافظت شوید.

در این مقاله ویدئویی جالب برای کاربرانی که علاقمند هستند تا شیوه ی نفوذ این باج افزار را به سیستم ها مشاهده کنند.

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *