قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس

سیارسازی برنامه های ویندوزی با استفاده از محصولات Citrix

سیارسازی برنامه های ویندوزی با استفاده از محصولات Citrix

سیارسازی برنامه های ویندوزی با استفاده از محصولات Citrix

بسیاری از افراد به دلیل سهولت و بهره‌وری، از دستگاه های موبایل‌ خود، جهت انجام فعالیت‌های کاری استفاده می‌نمایند. بنابراین جهت دستیابی به این امر، ساز مان های IT مستلزم ارائه ی دسترسی به Business Application می باشند. در نتیجه، گروه‌های IT با چالشی بزرگ مواجه می‌شوند، که عبارت است از ” ارائه‌ی Business Applicationها (که عمدتاً برمبنای ویندوز هستند)، برای دستگاه‌های متنوع موبایل از جمله تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند”.  در واقع تعداد زیاد انواع دستگاه‌های موبایل و سیستم عامل آنها، بازنویسی Business Applicationها برای پلت‌فرم‌های موبایل خاصِ خود را، ناکارآمد و پرهزینه می‌نماید. چالش دیگر IT، چگونگی گسترشِ دسترسی برنامه‌های کاربردی، به تجهیزات موبایل و در عین حال رعایت رهنمون‌های سازمانی امنیت اطلاعات می باشد.

بعضی از محرک‌های کسب‌وکار، گرایش به استفاده از موبایل را افزایش می دهند، که در زیر به دو مورد از آن اشاره شده است:

  • امروزه، هنگامی که افراد دور از محل کار خود قرار میگیرند، از ابزارهای کاربردی قدرتمند، جهت دسترسی به ایمیل‌های خود استفاده می‌نمایند؛ آنها می‌توانند از این وسایل به‌عنوان ابزارهای اصلی دسترسی به Business Applicationهای مهم نیز استفاده نمایند.
  • استفاده از اینترنت و دسترسی سریع به اطلاعات، از هرکجا و در هر زمان، یکی از دلایل تغییر سبک زندگی، به استفاده از ابزارهای موبایل شده است.

بعضی از چالش‌های IT، مانند موارد زیر، مانع پیشرفت این روند می باشند:

  • توسعه‌ی Application روی تجهیزات با سیستم عامل خاصِ آن دستگاه، به دلیل تعداد زیاد پلت‌فرم‌های موبایل جهت پشتیبانی و تولید مداوم دستگاه‌های جدید عملاً غیر ممکن است.
  • گروه‌های IT باید برای Application‌های ویندوزی که در اصل برای یک واسط کاربری، همراه ماوس و کیبورد طراحی شده‌اند؛ راهکاری بیابند، که به‌سرعت تجربه‌ی موبایلی Like-Native را ارائه دهد.

Citrix در نوآوری ارائه‌ی برنامه‌های دسکتاپ و لپ‌تاپ در هر مکان و با هر نوع اتصال شبکه‌ سابقه‌ای طولانی دارد. امروزه بسط و گسترش این تکنولوژی، در جهت ارائه‌ی ساده‌تر برنامه به دستگاه‌های موبایل می باشد. رویکرد Citrix، یک Universal Client را با پلت‌فرم ارائه‌ی برنامه‌ای جامع، ادغام می نماید؛ که به‌شکلی هوشمندانه یک واسط کاربری بهینه جهت دسترسی به برنامه‌های پایه‌ ویندوزی از طریق موبایل را ممکن می‌سازد و همزمان امنیت اطلاعات را با میزبانی این برنامه‌ها در پایگاه داده انجام می‌دهد.

موارد استفاده‌ی سیارسازی برنامه‌های ویندوز

پلت‌فرم مجازی‌سازی برنامه‌ی Citrix، برای ارائه‌ی بی‌وقفه‌ی برنامه‌های ویندوز می‌باشد؛ این راهکار باعث بهبود فناوری سیارسازی ( Citrix MobilizingCitrix Mobilizing ) می شود و همچنین تجربه‌ی کاربری روی هر دستگاهی، از جمله تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند را ساده‌تر از قبل می سازد.

راهکار سیارسازی برنامه‌های ویندوز، روی محصولات Citrix مانند: Citrix XenApp، Citrix Receiver، StoreFront و Citrix NetScaler Gateway تعبیه شده است؛ که در ادامه به توصیف جزئی از هر کدام می پردازیم.

XenApp

XenApp یک پلت‌فرم ارائه‌ی برنامه‌ی انعطاف‌پذیر می‌باشد که به‌شکلی پویا بهترین روش ارائه‌ را براساس کاربر، برنامه و شبکه انتخاب می‌کند. بسته به روش ارائه، دپارتمان های IT می‌توانند میزبان برنامه‌های درون پایگاه داده یا متمرکز بر ماشین‌های مجازی شده و برنامه‌ها را از طریق یک پروتکل پرسرعت به هر Endpointی برسانند. XenApp بر مبنای فناوری Remote Desktop Shared Hosted) RDSH) طراحی شده است که در آن چند Session کاربری، برنامه‌ها و منابع یک سرور ویندوز را به اشتراک می‌گذارند.

Citrix Receiver

Citrix Receiver یک Universal Thin Client می باشد که به صورت مجازی روی تمام دستگاه‌های Operating Platform مانند iOS، اندروید، ویندوز، Mac و همچنین لینوکس اجرا می گردد. درواقع این همان Clientی است که کاربران شما جهت دسترسی به برنامه‌های ویندوز روی دستگاه‌های موبایل نیاز دارند.

NetScaler Gateway

NetScaler Gateway یک راهکار امن جهت دسترسی به برنامه و داده‌ها می باشد که به مدیران، کنترل در سطح داده و سطح Granular Application را ارائه می‌دهد و توانایی اتصال Remote را از هر نقطه ای به کاربران می دهد. با استفاده از این برنامه، مدیران IT یک نقطه‌ی واحد مدیریتی، جهت کنترل دسترسی و محدودسازی فعالیت‌های Sessionها براساس هویت کاربر و ابزار Endpoint  کسب می کنند. استفاده از این راهکار، امنیت بیشتر برنامه، حفاظت از داده و مدیریت پذیرش را به همراه دارد.

StoreFront

StoreFront، خدمات سلف‌سرویس اشتراک را از طریق Enterprise Application Store ارائه کرده و اجازه‌ی دسترسی آسان به تمام برنامه‌هایی که کاربران نیاز دارند را، می‌دهد. همچنین، جهت ارائه‌ی یک واسط کاربری همیشگی و تجربه‌ای بهینه، این برنامه‌ها کاربران را در تمام ابزارهایی مورد استفاده‌شان دنبال می‌کنند.

در زیر به ارائه ویژگی های مهم این تکنولوژی می پردازیم:

سیاست‌های بهینه‌سازی موبایل های هوشمند، کنترل برنامه‌های مبتنی بر‌ویندوز، نظیر Drop-Down Box را به صورت لمسی ارائه کرده و همچنین با ارائه کنترل های بیشتری، نظیر کیبوردی که با لمس یک زمینه‌ی متنی بالا بیاید، قابلیت کنترل بالاتری را برای کاربران فراهم می سازد. در نتیجه، برنامه‌های ویندوز روی موبایل‌هایی که صفحه‌ی نمایش لمسی دارند بدون تغییر در کد Source بسیار کاراتر از قبل عمل می نمایند.

قابلیت ارائه‌ی بی‌وقفه‌ی برنامه، به راهکار Critix اجازه می‌دهد که بدون نمایش سیستم عامل ویندوز، فقط برنامه‌های مورد نظر را به دستگاه‌های موبایل‌ منتقل نماید. که این یکی از برترین قابلیت های Citrix می باشد.

XenApp دسترسی کاربران به برنامه‌های مهم کاری از جمله برنامه‌های گرافیک سه‌بعدی، صدا و ویدئو را از روی هر ابزاری تسهیل می نماید.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *