قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس

بهینه‌سازی عملکرد برنامه‌ و دسکتاپ مجازی با تکنولوژی‌ HDX – قسمت سوم (پایانی)

بهینه‌سازی عملکرد برنامه‌ و دسکتاپ مجازی با تکنولوژی‌ HDX – قسمت سوم (پایانی)

بهینه‌سازی عملکرد برنامه‌ و دسکتاپ مجازی با تکنولوژی‌ HDX – قسمت سوم (پایانی)

 

در قسمت اول و دوم از سری مقالات HDX به بررسی مفهوم این تکنولوژی و بررسی برخی امکانات آن و همچنین کاربرد آن در دسکتاپ مجازی بر تجهیزات سیار پرداختیم و در این قسمت به قابلیت های این HDX و دسکتاپ مجازی خواهیم پرداخت.

تسریع فرآیند پرینت و اسکن در دسکتاپ مجازی

شرکت Citrix از فرآیند پرینت به هر دو صورت Local و تحت شبکه پشتیبانی می‌نماید. پرینت Local شامل تغییر مسیر و محدودیت پرینتر به صورت Local است که امکان تعامل کاربر با آن را با یک سرعت Native میسر می‌سازد. فرآیند پرینت تحت شبکه با استفاده از تکنولوژی‌های Citrix Universal Print Server و Universal Print Driver پشتیبانی می‌شود.

Citrix از همان ابتدا تکنولوژی‌های داریور و سرور پرینتر برای انجام پرینت به صورت شبکه‌ای را ارائه نموده است. بنابراین بسیاری از ویژگی‌های مورد نیاز برای پرینت‌های روزانه ارائه شده و در عین حال نیز میزان پهنای باند مورد نیاز برای انجام این کار مورد توجه قرار می‌گیرد. مدیریت درایورها در محیط XenApp/XenDesktop، با استفاده از یک درایور واحد جهت مدیریت صدها یا هزاران پرینتر تسهیل می‌گردد. با Universal Print Server، موتور پرینت به سمت سرور پرینت ویندوز جابجا شده و مانع نصب درایورهای مختص تجهیزات در Machine Image می‌شود. پروتکل‌های پرینت سازگار با فایروال، در مقایسه با پروتکل‌های اصلی ویندوز قادرند کارایی بیشتری را برای پهنای باند ارائه نموده و قابلیت پرینت را به تجهیزات غیرویندوزی نیز گسترش دهند. به علاوه، نسخه جدید Universal Print Server نیز قابلیت بیشتری برای مقیاس‌پذیری، پشتیبانی سیستم عامل و مانیتورینگ عملکرد ارائه می‌نماید. ضمن اینکه با برنامه بهبود تجربه کاربران (Customer Experience Improvement Program (CEIP متعلق به شرکت  Citrix ادغام می‌شود تا موجب ارائه محصولات بهتری گردد.

CloudBridge ، داده‌های مورد استفاده معمول مانند محتوای سربرگ و پاورقی و همچنین لوگوی شرکت‌ها را آنالیز نموده و آن را به صورت Local بر روی سرور پرینت ذخیره می‌نماید تا بازیابی آن بدون نیاز به ارسال مجدد داده‌ها برای هر پرینت امکانپذیر گردد.

اگرچه اسکنرها از طریق مسیر اولیه USB قابل پشتیبانی می‌باشند، Citrix به ایجاد هوشمندی بیشتر بین Endpoint و میزبان می‌پردازد. خرابی اسکنر این امکان را برای کاربر فراهم می‌نماید که با همان سرعت اصلی USB، با لوازم جانبی تعامل داشته باشد. پس از انجام اسکن، تصاویر اسکن شده توسط ICA فشرده شده و به سرور میزبان (Host Server) ارسال می‌شود؛ بنابراین تنها محتوای ارسالی در شبکه، یک تصویر فشرده شده خواهد بود.

تضمین بالاترین کیفیت سرویس‌دهی و اطمینان‌پذیری با HDX

تکنولوژی‌های HDX می‌تواند با ترکیبی از اولویت‌بندی ترافیک ICA، فرآیند Cache کردن شعبه‌های سازمان و بهینه‌سازی پروتکل ICA، بالاترین کیفیت سرویس‌دهی و اطمینان‌پذیری را تضمین نماید. رقابت بین ترافیک برنامه‌های مجازی (Virtual App) و دسکتاپ مجازی (Virtual Desktop) با همه موارد دیگر در شبکه وجود دارد. مدیران شبکه جهت دستیابی به بالاترین سطح SLA به ابزاری نیاز دارند که به اولویت‌بندی و بهینه‌سازی ترافیک دسکتاپ و برنامه‌ها کمک نموده و هر روز تجربه بهتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. قابلیت‌های اولویت‌بندی ترافیک HDX عبارتند از:

اولویت‌بندی ترافیک برنامه‌‌ها و دسکتاپ مجازی بر اساس نوع استفاده و از طریق بخش‌بندی کانال ارتباطی به جریان‌های مستقل فایل با کمک تکنیک‌های استاندارد مسیریابی QoS. ترافیک دسکتاپ مجازی (Virtual Desktop) قابل بخش‌بندی به صورت کاملا Real-Time، تعاملی، زمینه‌ای، انبوه و یا کانال‌های صدای RTP/UDP می‌باشد.

قابلیت شناسایی انواع برنامه‌ها، که علاوه بر فراهم ساختن امکان اولویت‌بندی برنامه‌های تحت وب و Client-Server در کنار ترافیک برنامه‌های مجازی و دسکتاپ مجازی و محافظت از QoS، به بهترین و کامل‌ترین سطح استفاده از پهنای باندِ در دسترس از سوی شبکه دست می‌‌یابد. بنابراین دستیابی به این قابلیت مستلزم برنامه بهینه‌سازی CloudBridge WAN می‌باشد.

CloudBridge، با تکنولوژی یکپارچه HDX Caching می‌تواند قابلیت Cache نمودن WAN را به صورت بهینه ایجاد نموده و در زمینه بهینه‌سازی چند کاربری برای برنامه‌ها و دسکتاپ مجازی، پیشگام باشد. سازمان‌ها می‌توانند علاوه بر استفاده بیشتر از زیرساخت‌های فعلی شبکه به ایجاد تجربیات بهتری برای کارکنان بپردازند.

تکنولوژی HDX Caching به صورت تطبیقی با XenApp و XenDesktop هماهنگ شده و قابلیت فشرده‌سازی ICA مورد استفاده در بهینه‌سازی Sessionهای تک کاربر را غیرفعال می‌نماید. سپس از طریق فرآیند Caching Local و انتقال داده‌هایِ در دسترس از قبیل گرافیک‌های Bitmap، فایل‌ها، پرینت‌ها و فایل‌های رسانه به بهینه‌سازی روند ارائه XenApp و XenDesktop در Sessionهای چند کاربری می‌پردازد. Branch Caching برای برنامه‌های کاربردی و دسکتاپ مجازی Hostشده به صورت Transparent رخ داده و به پیکربندی بیشتر یا تنظیم تجهیزات CloudBridge یا سرور XenApp/XenDesktop نیازی ندارد.

بهینه‌سازی پروتکل ICA شامل کنترل جریان، فشرده‌سازی ترافیک و شتاب بخشیدن به پروتکل است.

کنترل جریان تطبیقی TCP با تشخیص و پاسخگویی به تاخیر زیاد شبکه و پدیده از دست رفتن داده‌ها، موجب تسریع جریان تمامی ترافیک‌های مبتنی بر TCP از جمله ICA می‌شود که نتیجه آن عملکرد و توان عملیاتی بالاتر شبکه در مقایسه با اجرای TCP استاندارد می‌باشد.

در فرآیند فشرده‌سازی تطبیقی علاوه بر استفاده از یک موتور کاملا تنظیم شده بر اساس ویژگی‌ها و مشخصات ترافیک ICA جهت فشرده‌سازی آن، از قابلیت‌های زیرساخت و شرایط شبکه نیز استفاده می‌شود.

شتاب بخشیدن به پروتکل تطبیقی ضمن تسریع هوشمندِ ترافیک ICA، شرایط ترافیک و شبکه را نیز تشخیص داده و به آن پاسخ می‌دهد.

روند بهبود یافته‌ی تشخیص، همراه با قابلیت جدید Telemetry در تکنولوژی دسکتاپ مجازی وجود دارد که به فرآیند عیب‌یابی کمک می‌نماید. همچنین این قابلیت از پلتفرم سرویس‌های Citrix Insight برای مدیریت متمرکز سلامت محیطی در کنار یکپارچه‌سازی با پشتیبانی فنی Citrix، استفاده می‌نماید.

تسهیل اجرای فرآیند با الگو‌های Policy

با الگو‌های از پیش تعریف شده برای Policyهای HDX تضمین می‌شود که کاربران بهترین تجربه ممکن برای سناریوهای اتصال خود را دریافت نموده و در عین حال به اهداف خود در زمینه IT دست می‌یابند. مقیاس‌پذیری بالاتر سرور، کاربران WAN با پهنای باند محدود، امنیت و کنترل، تجربه‌هایی با کیفیت بالا از جمله‌ی این قالب‌ها می‌باشند.

استفاده از تکنولوژی HDX در XenApp ،XenDesktop

تکنولوژی‌های HDX به عنوان مبنایی برای پلتفرم برنامه‌ها و دسکتاپ Citrix به شمار رفته و یک راهکار عالی از برنامه کاربردی و دسکتاپ مجازی را ارائه می‌کنند. این راهکار در هر شبکه‌ای و برای تمامی تجهیزات قابل دسترس بوده و حتی در هنگام استفاده کاربران از مالتی‌مدیا، لوازم جانبی USB و برنامه‌های گرافیکی سه بعدی در شبکه‌های دارای پهنای باند پایین و تاخیر بالا نیز تجربه‌ای همانند Local PC برای آنها ایجاد می‌کند. فناوری اطلاعات با XenApp، XenDesktop و تکنولوژی HDX می‌تواند ارائه برنامه‌های کاربردی و دسکتاپ مجازی را فراتر از محل سازمان‌ها به کاربران دور از سازمان و بدون جای ثابت (Remote & Mobile User) نیز توسعه دهد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بهینه‌سازی عملکرد برنامه‌ و دسکتاپ مجازی با تکنولوژی‌ HDX – قسمت اول

بهینه‌سازی عملکرد برنامه‌ و دسکتاپ مجازی با تکنولوژی‌ HDX – قسمت دوم

بهینه‌سازی عملکرد برنامه‌ و دسکتاپ مجازی با تکنولوژی‌ HDX – قسمت سوم (پایانی)

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *