قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس

بررسی VMware vSphere Virtual Volumes یا VVOLs – قسمت دوم (پایانی)

بررسی VMware vSphere Virtual Volumes یا VVOLs – قسمت دوم (پایانی)

بررسی VMware vSphere Virtual Volumes یا VVOLs – قسمت دوم (پایانی)

در قسمت اول از سری مقالات VMware VVOLs، به بررسی قابلیت‌های این تکنولوژی پرداختیم. در این مقاله که قسمت دوم (پایانی) می‌باشد به بررسی مزایای این تکنولوژی می‌پردازیم.

مزایای تکنولوژی vSphere Virtual Volume

Virtual Volume در حوزه‌ها‌ی عملیات ذخیره‌سازی، ارائه سطح سرویس و کاربرد منابع دارای مزایای ارزشمندی می‌باشد.

ساده‌سازی عملیات ذخیره‌سازی

این تکنولوژی موجب سهولت قابل توجهی در روند مدیریت مدل‌های‌ عملیاتی فعلی برای Admin vSphere و Storage Admin می‌شود؛ به علاوه، امکان تفکیک فرآیند آماده‌سازی و کاربرد Storage برای ماشین‌های مجازی را فراهم می‌نماید.

 

 

ساده‌سازی عملیات ذخیره‌سازی

 

Storage Admin در مدل ذخیره‌سازی مبتنی بر نرم‌افزار (Software-Defined Storage) شرکت VMware همراه با Virtual Volume، به ایجاد Storage Container می‌پردازند. سرویس‌های داده و ظرفیت به وسیله‌ی Storage Admin از Storage Array انتشار می‌یابد و در Storage Container به صورت آیتم‌هایی در می‌آیند که vSphere Admin می‌تواند در صورت نیاز از آن‌ها استفاده نماید.

Storage Admin این قابلیت را داراست که کنترل منابع ذخیره‌سازی را در اختیار داشته باشد، در حالیکه vSphere Administrator صرفا می‌تواند از قابلیت‌های ارائه شده‌ در Storage Array، استفاده نماید. اگرچه نیازی نیست که Storage Admin مشخص کند کدام یک از سرویس‌های داده باید به یک برنامه اختصاص یابند. بنابراین  Storage Admin باید مسئولیت تنظیمات اولیه را به عهده بگیرد اما vSphere Admin به صورت Self-Sufficient می‌باشد و وظیفه انجام کار‌های بعدی را دارد.

مدیران vSphere با استفاده از Virtual Volume قادرند کنترل امور را در اختیار گرفته و مسئولیت تعریف سطوح مختلف سرویس را برای برنامه به عهده گیرند. اگرچه سطح سرویس‌ها دیگر به صورت فیزیکی و از پیش اختصاص یافته نبوده و یک سری موجودیت منطقی می‌باشند که به طور کامل توسط نرم‌افزار کنترل و خودکارسازی شده و با مکانیسم Policyها تفسیر می‌گردند.

در صورت مرتبط شدن یک یا چند ماشین مجازی به یک Policy به نحوی درست، آماده‌سازی و نمونه‌سازی واقعی از سطح سرویس Storage برای یک یا مجموعه‌ای از ماشین‌های مجازی، خودکارسازی می‌گردد. همچنین اجرای خودکار Policy به مکانیسمی برای ساده‌سازی فرآیند مانیتورینگ و تضمین فرآیند تطبیق سطوح سرویس Storage در تمامی چرخه عمر برنامه تبدیل می‌شود.

خودکارسازی مبتنی بر Policy، امکان استفاده سریع‌تر از Storage برای ماشین‌های مجازی را فراهم می‌نماید که در نهایت موجب آماده‌سازی سریع‌تر برای برنامه‌های جدید همراه با شرایط مختلف و تسهیل فرآیند مدیریت تغییرات می‌گردد؛ این در حالی است که vSphere Admin می‌تواند در هر زمانی تغییراتی را در Policy‌ها اعمال نموده و تغییرات ضروری زیرساخت را از طریق خودکارسازی، پیکربندی نماید. بدین ترتیب امکان انطباق سریع‌تر با تغییرات بروزیافته در کسب‌وکار فراهم می‌گردد.

 

VMware vSphere Virtual Volumes

شرایط Storage جهت استفاده از Virtual Volume

Virtual Volume نیاز به یک سیستم سازگار با Storage Array دارد. در اغلب موارد، یک راهکار نرم‌افزاری مانند Virtual Storage Appliance که از سوی یکی از Vendorهای پشتیبانی کننده، ارائه می‌شود برای تست جریان‌های کاریِ (Work Flow) مدیریت، عملیات‌ و عملکردها پشتیبانی می‌گردد.

البته بسته به نوع اجرا و پیاده‌سازی، سیستم Storage Array ممکن است برای پشتیبانی از VVOL نیاز به ارتقای Firmware داشته باشد.

لازم به ذکر است جدیدترین نسخه vSphere 6.0 برای استفاده از vSphere Virtual Volume مورد نیاز می‌باشد. این نرم‌افزار و تمام اجزای مربوط به آن در وب‌سایت شرکت VMware به طور مستقیم جهت دانلود در دسترس می‌باشد.

 

بررسی VMware vSphere Virtual Volumes یا VVOLs – قسمت اول

بررسی VMware vSphere Virtual Volumes یا VVOLs – قسمت دوم (پایانی)

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *