قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس

بررسی VMware High Availability یا VMware HA

بررسی VMware High Availability یا VMware HA

بررسی VMware High Availability یا VMware HA

به‌سادگی برای همه‌ی ماشین‌های مجازی خود دسترس‌پذیری بالا یا HA ایجاد نمایید.

VMware High Availability یا به اختصار VMware HA؛ دسترس‌پذیری بالا، مقرون‌به‌صرفه و ساده‌ای را برای همه‌ی برنامه‌های درحال اجرا در ماشین‌های مجازی مهیا می‌سازد. هنگام خرابی سرور فیزیکی، ماشین‌های مجازی آسیب‌دیده به‌صورت خودکار روی سایر سرورهایی که دارای ظرفیت اضافه می باشند، مجدداً راه اندازی می‌گردند. در صورت خرابی سیستم عامل، فناوری VMware HA، ماشین‌ مجازی آسیب‌دیده را روی همان سرور فیزیکی Restart می‌نماید. ترکیب VMware HA و سایر قابلیت‌های دسترس‌پذیری پلت‌فرم VMware vSphere، برای سازمان ها این امکان را فراهم می‌سازد که سطح دسترس‌پذیری لازم برای تمام برنامه‌های مهم خود را انتخاب و به‌سادگی ایجاد نمایند.

استفاده از VMware HA در سازمان‌ها قابلیت های زیر را فراهم می سازد:

ضمن رفع نیاز به سخت‌افزار Standby اختصاصی و نصب نرم‌افزار اضافه، Downtime های ناگهانی و اختلال در خدمات IT را به حداقل می رساند.

بدون هزینه و پیچیدگی راه‌حل‌های Failover که به سیستم عامل و یا به برنامه‌های خاص وابسته‌اند، دسترس‌پذیری بالای یکپارچه و مقرون‌به‌صرفه در سراسر محیط مجازی‌سازی‌شده‌ی IT ایجاد نمایند.

 

شیوه‌ی استفاده از VMware HA

VMware HA، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد در هر برنامه‌ی در حال اجرا روی یک ماشین مجازی دسترس‌پذیری بالا ایجاد نمایند. با VMware HA سازمان‌های IT می‌توانند موارد زیر را فراهم نمایند:

حفاظت از برنامه ها بدون هیچگونه Failover

برای کلیه‌ی برنامه‌هایی که روی یک ماشین مجازی اجرا می‌شوند، دسترس‌پذیری بالا (HA) و مقرون‌به‌صرفه ایجاد می‌نماید. راهکارهای HA اغلب نسبتاً پیچیده و پرهزینه می باشند، در نتیجه برای برنامه‌های مهم و حیاتی استفاده می‌شوند. VMware HA راهکار دسترس‌پذیری بالا و مقرون‌به‌صرفه‌ای ارائه می‌دهد که دسترس‌پذیری بالا را برای برنامه‌های نرم‌افزاری که قبلاً بصورت  محافظت نشده بودند، امکان‌پذیر می‌سازد.

«خط مقدم دفاعی» پایداری برای کل محیط IT برقرار کنند.

VMware HA ، برخلاف سایر راهکارهای دسترس‌پذیری بالا که به برنامه‌ها یا سیستم‌عامل‌های خاص وابسته‌اند و اغلب استفاده از آنها پیچیده است، یک روش ساده برای مدیریت دسترس‌پذیری بالا می باشد که می‌توان آنرا به‌راحتی و به‌صورت یکپارچه در سرتاسر محیط‌های ناهم‌گون به‌کار گرفت.

اجتناب نمودن از هزینه و پیچیدگی‌

اجتناب نمودن از هزینه و پیچیدگی راهکارهای Failover که به برنامه‌ها یا سیستم‌عامل‌های خاص وابسته‌اند، آن هم با هزینه‌های حداقلی و با اعمال کمترین بار مدیریتی، با استفاده از VMware HA برای حفاظت از هرگونه سخت‌افزار، سیستم عامل یا برنامه‌ای که در یک زیرساخت مجازی اجرا می‌شود.

شیوه‌ی کار VMware HA

VMware HA دائماً تمام سرورهای مجازی‌سازی‌شده در یک Resource Pool را بررسی نموده و خرابی‌های سرور فیزیکی و سیستم عامل را تشخیص می‌دهد. جهت مانیتور نمودن سرورهای فیزیکی، یک Agent روی هر سرور، Heartbeat سایر سرورهای درون Resource Pool را بررسی نموده و با از بین رفتن Heartbeat به‌صورت خودکار، راه اندازی مجدد تمام VMهای آسیب‌دیده را روی سایر سرورهای Resource Pool آغاز می‌نماید.

VMware HA از تکنولوژی Shared Storage استفاده می نماید بنابراین جهت ذخیره‌سازی FibreChannel و iSCSI SAN از VMware vStorage Virtual Machine File System یا به اختصار VMFS بهره می‌گیرد تا سایر سرورهای Resource Pool را، به دسترسی امن به ماشین های مجازی در Failover، قادر سازد. هنگامی که VMware HA در کنار VMware Distributed Resource Scheduler یا به اختصار DRS استفاده شود، جاگذاری بهینه‌ی ماشین‌های مجازی روی سایر سرورهای Resource Pool را بعد از خرابی سرور، به حالت خودکار درمی‌آورد.

VMware HA، جهت بررسی نمودن خرابی سیستم‌های عامل، اطلاعات HeartBeat ارائه‌شده توسط بسته‌ی VMware Tools را که روی یکایک ماشین‌های مجازیِ کلاستر VMware HA نصب شده است، مانیتور می نماید.

Failure یا خرابی‌ها هنگامی تشخیص داده می‌شوند؛ که توسط کاربر، در یک بازه‌ی زمانی مشخص‌شده، هیچ HeartBeatی از ماشین مجازی مورد نظر دریافت نگردد.

در واقع VMware HA، تضمین می نماید که منابع کافی همواره در Resource Pool موجود می باشد تا در صورت خرابی سرور، امکان راه اندازی مجدد ماشین‌های مجازی روی سرورهای فیزیکی مختلف برقرار شود. VMware HA به‌سادگی و از طریق VMware vCenter Server قابلیت تنظیم و پیکربندی Resource Poolها می باشد.

قابلیت‌های مهم  VMware HA

دسترس‌پذیری بالا و مقیاس‌پذیر در چند سرور فیزیکی.

پشتیبانی از حداکثر ۳۲ Node در یک کلاستر، جهت دستیابی به دسترس‌پذیری بالای برنامه.

تشخیص خودکار خرابی‌های سرور

VMware HA، نظارت بر دسترس‌پذیری سرور فیزیکی را خودکار می‌نماید. HA خرابی‌های سرور فیزیکی را تشخیص داده و بدون مداخله افراد، راه اندازی مجدد ماشین های مجازی جدید روی یک سرور فیزیکی دیگرِ Resource Pool را آغاز می‌نماید.

Failover هوشمند ماشین‌های مجازی به سرورهایی با بهترین منابع موجود با استفاده از فناوری VMware DRS

جاگذاری بهینه‌ی ماشین‌های مجازی Restart‌شده پس از خرابی سرور را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد.

تشخیص خودکار خرابی‌های سیستم عامل

VMware HA خرابی‌های سیستم عامل در ماشین‌های مجازی را با مانیتور نمودن اطلاعات Heartbeat تشخیص می‌دهد. اگر یک خرابی تشخیص داده شود، ماشین مجازی آسیب‌دیده به‌صورت خودکار روی سرور Restart می‌گردد.

بررسی منابع

VMware HA تضمین می نماید که ظرفیت کافی جهت راه اندازی مجدد تمام ماشین‌های مجازی آسیب‌دیده از خرابی سرور، همیشه موجود باشد. HA بصورت پیوسته و هوشمندانه، میزان استفاده از ظرفیت را بررسی نموده و ظرفیت ذخیره‌ای را جهت راه اندازی مجدد ماشین های مجازی حفظ می نماید.

مانیتورینگ و بررسی سلامت موثر

VMware HA به کاربران VMware vSphere کمک می‌نماید، تنظیمات غیرعادی در داخل کلاسترهای HA را شناسایی نمایند. واسط کاربری VMware vSpheren Client، وضعیت سلامت و نیز شرایط احتمالی خطا و گام‌های اصلاحی پیشنهادی را گزارش می‌دهد.

واکنش بهتر در Isolated نمودن یک آدرس٫

این قابلیت، اعتبار تأیید خرابی شبکه را با اجازه به Ping شدن چندین آدرس، قبل از اعلام قرار گرفتن یک Node در حالت Isolated در مبحث Clustering را تضمین می‌نماید.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *