قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس

بررسی قابلیت های Citrix XenDesktop

بررسی قابلیت های Citrix XenDesktop

بررسی قابلیت های Citrix XenDesktop

تکنولوژی Citrix XenDesktop، قابلیت مجازی سازی برنامه‌ و دسکتاپ را برای هر یک از تجهیزات ارائه نموده و از قابلیت ارتقای امنیت داده‌ها، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری کاربران نیز برخوردار می‌باشد.

کسب‌و‌کار بدون مرز با Citrix XenDesktop، امکانپذیر می‌گردد. این تکنولوژی، دسترسی ایمن و Remote به برنامه‌های ویندوز و دسکتاپ را  برای هر یک از تجهیزات در شبکه میسر می‌سازد. این تکنولوژی به کمک XenApp Built-In جدید می‌تواند برنامه‌های مجزا یا دسکتاپ‌های کاملی را برای هر یک از دستگاه‌ها ارائه نماید. همچنین امکان دسترسی کاربران به دسکتاپ‌های مجازی لینوکس (Linux Virtual Desktop) را درکنار منابع ویندوزی جهت دستیابی به تجربه کاملی از محیط کار فراهم می‌کند. این تکنولوژی، به عنوان یک راهکار برتر در صنعت IT، جهت ارائه برنامه و دسکتاپ به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان به شمار می‌رود.

فرآیند ارائه برنامه و دسکتاپ

  • انعطاف‌پذیری

منطبق با نیازهای در حال تغییرِ کسب وکار

 

منطبق با نیازهای در حال تغییرِ کسب وکار

XenDesktop، با ارائه یک دسکتاپ کامل یا صرفا یک برنامه مبتنی بر نقش فردی کارمندان یا تجهیزات، طیف وسیعی از موارد کاربردی را مورد توجه قرار می دهد. این تکنولوژی با مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و همچنین معماری انعطاف‌پذیر، این امکان را برای تیم IT فراهم می‌کند تا در فرآیند رفع نیازهای در حال تغییرِ فضای کاری، هوشمندانه‌تر عمل نماید.

 

 

  • امنیت

طراحی ایمن

 

طراحی ایمن

این تکنولوژی، خطر از دست رفتن داده‌ها را کاهش داده و با ارائه دسترسی به برنامه‌های کسب‌و‌کار به هر یک از کاربران در صورت نیاز، می‌تواند از نفوذهای ناخواسته جلوگیری نماید. مکانیسم‌های به کار رفته طبق استانداردهای FIPS 140-2 و Common Criteria مورد تایید قرار گرفته و علاوه بر آن نیز جنبه ایمن بودن طراحی XenDesktop را نشان می‌دهد.

 

  • تجربه کاربر

تجربه با کیفیت یا HDX از روی هر یک از تجهیزات

تجربه با کیفیت یا HDX از روی هر یک از تجهیزات

تکنولوژی HDX، یک تجربه‌ی عالی را برای کاربران بر روی هر دستگاهی ایجاد می‌کند. HDX از تمامی راهکارهای رقابتی فراتر رفته و تضمین می‌نماید که کاربران حتی در صورت مناسب نبودن اتصالات شبکه نیز می‌توانند یک تجربه تقریبا Native داشته باشند.

Citrix XenDesktop این قابلیت را داراست که انعطاف‌پذیری، چابکی در کسب‌وکار و ایمنی مورد نیاز برای ارتقای فضای کاری را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

 

اجزای Citrix XenDesktop

اجزای Citrix XenDesktop

  • Citrix Receiver

کاربران می‌توانند از طریق Citrix Receiver به عنوانUniversal Client  که به صورت مجازی بر روی پلتفرم‌های عامل تجهیزات شامل iOS، اندروید و همچنین ویندوز، مک و لینوکس اجرا می‌شود، به برنامه‌ها و دسکتاپ‌های خود دسترسی ‌یابند.

  • تکنولوژی HDX

این ویژگی، طیف وسیعی از عملکردهای برنامه و چالش‌های شبکه به واسطه مجازی‌سازی را توضیح می‌دهد. XenDesktop با کمک تکنولوژی‌های HDX، یک تجربه عالی را در انواع گوناگونی از تجهیزات و اتصالات شبکه برای کاربران فراهم می‌کند که با تجربیات PCهای Local برابری نموده و یا در شرایطی از آن فراتر نیز می‌رود.

  • NetScaler Gateway

این راهکارِ دسترسی ایمن به برنامه‌ها و دسکتاپ، مدیران را قادر می‌سازد تا علاوه بر ایجاد دسترسی Remote برای کاربران در هر مکان، کنترل دقیقی در سطح داده‌ها و برنامه نیز داشته باشند.

  • StoreFront

سرویس اشتراک Self-Service در یک App Store تخصصی ارائه شده و امکان دسترسی آسان کاربران به تمامی برنامه‌ها و دسکتاپ‌های مورد نیاز را فراهم می‌آورد.

  • Controller

Controller می‌تواند دسترسی کاربران به برنامه‌ها و دسکتاپ‌های مجازی واقع در دیتاسنتر را به صورت متمرکز و از طریق Policyهای مبتنی بر کاربر و کامپیوتر مدیریت نماید.

  • برنامه‌ها و دسکتاپ‌ها

هر نوع برنامه یا دسکتاپ Server-Hosted را که بر روی سیستم‌عامل ویندوز یا لینوکس ارائه می‌گردد و به صورت Public یا Private در Cloud اجرا می‌شود، می‌توان با Citrix XenDesktop به صورت متمرکز مدیریت و در صورت نیاز به هزاران کاربر در سراسر دنیا ارائه کرد.

  • Studio

استودیو به ارائه Wizardهای طراحی سرویس‌ جهت ایجاد و مدیریت زیرساخت‌ها و منابع برای ارائه برنامه‌ها و دسکتاپ می‌پردازد و در نتیجه پیاده سازی محصول را نیز تسهیل می‌نماید.

  • Director

روند Real-Time و همچنین اطلاعات تشخیصی در مورد کاربران، برنامه‌ها و دسکتاپ‌ها توسط Director ارائه می‌گردد تا در هنگام عیب‌یابی به کارکنان مرکز کمک نماید.

دلایل استفاده از XenDesktop

  • با ایجاد دسترسی در هر مکان موجب افزایش بهره‌وری می‌گردد.

XenDesktop با ارائه فرصت انجام کار در هر موقعیتی، موجب توانمندی کارمندان می‌گردد. این تکنولوژی با ارائه برنامه‌ها و دسکتاپ‌های ویندوز و لینوکس در تمامی تجهیزات و همچنین ایجاد تجربه‌ای با عملکرد بالا باعث می‌شود تا کارمندان از قابلیت تحرک‌پذیری کاملا بهره گیرند.

  • محافظت از اطلاعات حساس

برنامه‌ها و دسکتاپ‌های ویندوز و لینوکس در یک دیتاسنتر با Policyهای دقیق برای دسترسی و مانیتورینگ پیشرفته نگهداری شده و تضمین می‌کنند که فرآیند دسترسی کاملا امن بوده و اطلاعات حساس همچنان محفوظ باقی می‌مانند.

  • این امکان را فراهم می‌کند که تجهیزات شخصی خود را به همراه داشته باشید.

XenDesktop این امکان را برای کارمندان فراهم می‌نماید تا از دستگاه‌های شخصی خود به برنامه‌ها و دسکتاپ‌های مربوط به IT، دسترسی ایمنی پیدا کنند. بنابراین می‌توانند بدون نیاز به پشتیبانی از سخت‌افزارهای جدید، از تکنولوژی‌های جدید و به روز استفاده نمایند.

  • ارائه برنامه‌های طراحی و مهندسی برای همه تجهیزات

با XenDesktop، دسترسی ایمن، با کیفیت و Real-Time به برنامه‌های گرافیکی سه بعدی و حرفه‌ای مورد استفاده‌ی طراحان و مهندسان برای هر یک از تجهیزات فراهم می‌گردد.

  • کاهش هزینه و پیچیدگی‌ها در مدیریت برنامه و دسکتاپ

در واقع XenDesktop به عنوان یک راهکار صنعتی برای بهبود کارایی عملیات، تسهیل مدیریت برنامه و کاهش هزینه‌ها محسوب می‌شود.

XenDesktop درصنعت

  • بخش بهداشت و سلامت

از تحرک پذیری پزشکان با ارائه دسترسی امن، سریع و نامحدود به اطلاعات بیماران به کمک امکانات، تجهیزات و شبکه‌ها پشتیبانی می‌نماید و این امر باعث می‌گردد ارائه دهندگان خدمات بهداشتی بتوانند بر مراقبت از بیماران بیشتر تمرکز نمایند.

  • امور مالی

موسسات مالی با استفاده از این تکنولوژی می توانند به سرعت پاسخگوی نیازها باشند، و علاوه بر آن در مقابل تهدیدات سایبری محافظت شده و نیازهای مشتریان را جهت ایجاد محیطی بی خطر و امن با مدیریت متمرکز برنامه و دسکتاپ برطرف نمایند.

  • دولت

به دولت‌های محلی و ایالتی در کاهش هزینه‌ها، افزایش کارایی در سرویس‌ها و خدمات کمک می‌کند.

  • بخش تولید

این امکان را برای تولیدکنندگان تجهیزات دفاعی، هوافضا، مواد شیمیایی، کالاهای مصرفی و همچنین خودروسازان فراهم می‌کند تا برنامه‌ها و داده‌ها را به سرعت در زنجیره تامین ارائه نموده و خدمات تولید را تسریع نمایند.

  • آموزش

این امکان را برای دانشجویان، اساتید و کارمندان فراهم می‌نماید تا در صورت نیاز به برنامه‌ها، داده‌ها و سرویس‌های مورد نظر خود جهت ارتقای یادگیریِ مستقل و ابتکاری، دسترسی ایمن و سیار داشته باشند.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *