قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس

بررسی قابلیت های Citrix StoreFront

بررسی قابلیت های Citrix StoreFront

بررسی قابلیت های Citrix StoreFront

با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و دغدغه های کاری سازمان ها امروزه اکثریت قریب به اتفاق آنها، به سمت مجازی سازی برنامه و دسکتاپ روی آورده اند. در مقالات پیشین به بررسی قابلیت های Citrix XenDesktop و مجازی سازی از دیدگاه شرکت Citrix پرداختیم، که در آن مختصرا به معماری مجازی سازی با تکنولوژی Citrix XenDesktop اشاره گردید و در این مقاله به اختصار به بررسی Citrix StoreFront خواهیم پرداخت.

Citrix StoreFront چیست؟

Citrix StoreFront، به عنوان یک Enterprise App Store، علاوه بر بهبود‌ بخشیدن امنیت و ساده‌سازی فرآیند پیاده‌سازی، می‌تواند یک تجربه نسبتا Native و منحصربه‌فرد را برای کاربران در Citrix Receiver بر روی هر پلتفرمی ایجاد ‌نماید. StoreFront این قابلیت را داراست که مدیریت فضای XenDesktop و XenApp چند نسخه‌ای (Multi-Version) و Multi-Site را تسهیل نماید. این تکنولوژی موجب توانمندی سازمان‌ها برای سفارشی‌سازی برند و فرآیند پیاده‌سازی جهت پاسخگویی به نیازهای ویژه‌ی کسب‌و‌کار می‌گردد. همچنین StoreFront، قابلیت تحرک‌پذیری (Mobility) را برای کاربران فراهم نموده تا از هر جا و با هر دستگاهی قادر به انجام کارهای خود باشند.

دلیل استفاده از Citrix StoreFront

در زیر به بررسی دلایل استفاده از تکنولوژی Citrix storeFront می پردازیم:

  • مدیریت پذیری یا Manageability

 

مدیریت پذیری یا Manageability

پیاده‌سازی‌های مورد تایید در آینده

 

StoreFront می‌تواند روند مدیریت و ارائه XenApp و XenDesktop را از طریق فهرست‌بندی همزمان برنامه‌ها و دسکتاپ‌ها در Site‌ها و Farmهای متعدد و همچنین در محصول و نسخه‌های مختلف پلتفرم، ساده و موثرتر نماید.

 

 

  • تجربه کاربر یا User Experience

 

تجربه کاربر یا User Experience

قابلیت شخصی‌سازی نمودن برای تمامی تجهیزات

StoreFront در رابطه با Citrix Receiver، قابلیت دسترسی شخصی کاربر را فراهم نموده و هماهنگی را در تجهیزات مختلف کاربر نهایی حفظ نموده و فاکتورهایی را ایجاد می‌کند.

 

 

 

 

  • امنیت یا Security

 

امنیت یا Security

پیشرفته‌ترین محافظت موجود

استانداردهای قدرتمند و پیشروی صنعت برای امنیت و احراز هویت، این اطمینان را در مدیران IT ایجاد می‌کند تا فضاهای کاری سیار و متحرک را به موقعیت‌های جهانی و نقش‌های متنوع گسترش دهند.

 

 

 

 

شخصی‌سازی بدون از دست دادن کنترل IT

-App Storeهای Self-Service و On-Demand

Store Front مانند App Storeها ، یک واسط‌ کاربری مشترک می‌باشد که کاربران می‌توانند برنامه‌ها و دسکتاپ‌های مورد نیاز خود را برای دستیابی به بهره‌وری در سبک‌کاری سیار یا متحرک (Mobile Workstyle) از آن استفاده کنند. به کمک این ویژگی تیم IT قادر است در محیطی انعطاف‌پذیر، از طریق ایجاد نمودن Shortcut برنامه‌‌ها و یا فعال نمودن قابلیت Self-Service شرایطی را مانند برنامه‌های روی سیستم کاربران برای آنها فراهم نمایند. درواقع کاربران با ویژگی Self-Service قادرند دید شخصی و On-Demand را در مورد منابع موجود ایجاد یا اصلاح نمایند. همچنین آنها می‌توانند کار خود را سریعا با وارد نمودن آدرس ایمیل شروع نمایند؛ لازم به ذکر است که با وارد کردن آدرس ایمیل ارتباط بین Citrix Receiver و StoreFront به صورت خودکار ایجاد می‌شود. یکی از گزینه‌های تیم IT آن است که از کاربران درخواست نماید نام سرور را وارد نموده و یا از یک فایل آماده‌سازی شده که توسط آنها توزیع شده است، استفاده کنند.

App Storeهای Self-Service و On-Demand

 

– مدرن‌سازی تجربه‌ی کاربری (User Experience)

StoreFront می‌تواند انتظارات کاربران سیار را برای دستیابی به تجربه‌ای یکسان در هر پلتفرمی از قبیل ویندوز، Mac OS، iOS، اندروید، لینوکس، Chrome OS یا مرورگرهای فعال شده با HTML5 برآورده سازد. در رابطه با Citrix Receiver می‌توان چنین عنوان کرد که این تکنولوژی به منظور دستیابی به بهترین تجربه می‌تواند واسط کاربری را به صورت خودکار و بدون مشکل به یک پلتفرم Native، تغییر دهد. وقتی اتصال برقرار می‌گردد، توابع جستجوی حساس به متن (Context Sensitive) و مسیریابی تسهیل‌شده به کاربران کمک می نماید تا سریعا به نتیجه مطلوب دست یابند. IT این قابلیت را داراست که ویژگی‌های دیگری را برای افزایش بهره‌وری و کارایی انتخاب نماید که از آن جمله می‌توان به ارائه دسترسی Instant-On (قابلیت Boot کردن نسبتا سریع) به برنامه‌ها و دسکتاپ‌های مهم عملیاتی و یا حفظ و نگهداری Session در زمان بروز اختلالات موقتی اشاره کرد. ادغام آن با NetScaler Gateway می‌تواند فرآیند یکبار Sign-On شدن را ساده نماید؛ بنابراین کاربران برای دسترسی به تمام برنامه‌های خود، فقط یک بار اطلاعات شناسایی خود را وارد می‌کنند.

مدرن‌سازی تجربه‌ی کاربری (User Experience)

– تسهیل مدیریت و بهینه سازی آن

 

StoreFront دارای ابزارهای HA یا دسترس‌پذیری بالای Built-In می‌باشد که جهت یکسان‌سازی روند ارائه برنامه و دسکتاپ از چندین سرور XenApp و XenDesktop به کار می‌رود. درواقع StoreFront از زمان عرضه‌ی XenDesktop 7 در دسترس قرار گرفته و می‌تواند به طور همزمان منابع ارائه شده را از هر ترکیبی از سرور شامل XenApp 5 و XenDesktop 5.5 و بالاتر فهرست‌بندی نماید. StoreFront در ادغام با Citrix Studio و NetScaler Gateway، می‌تواند قابلیت مدیریت Multi-Site و Multi-Platform (پلتفرم و سایت‌های متعدد) از یک کنسول را فراهم ‌نماید.

– انتقال زیرساخت به صورت Transparent

StoreFront جهت ساده‌سازی روند ارتقاء و انتقال (Migration) به یک پلتفرم جدیدتر XenApp و XenDesktop و یا یک سیستم عامل متفاوت بسیار حیاتی می‌باشد. این تکنولوژی از طریق حفظ و نگهداری یک واسط کاربری جهت متراکم‌سازی ارائه‌دهندگان منابع Backend متنوع، موجب کاهش پیچیدگی در ارائه سرویس‌های IT می‌گردد. درطول انتقال، هیچ تغییری در دید کاربران یا دسترسی آنها به منابع قبلی خودشان وجود ندارد و پلتفرم جدید به صورت موازی ارائه شده و در صورت آمادگی، به بخشی از Store فعلی تبدیل می‌گردد.

– سفارشی‌سازی فرآیند پیاده‌سازی برنامه و دسکتاپ

StoreFront، به ارائه این قابلیت منحصر به فرد برای سازمان‌های دارنده شرایط کسب و کار پیچیده‌ می‌پردازد تا پیاده‌سازی XenApp و XenDesktop را سفارشی نمایند. ارائه یک ظاهر منحصر‌به‌فرد و برندسازی سازمانی که با استاندارد ابزارهای طراحی وب پشتیبانی می‌شود، یکی از معمول‌ترین روش‌های سفارشی‌سازی محسوب می‌شود. StoreFront Customization SDK، یک منطق شخصی را برای فرآیند نمایش منابع به کاربران و تنظیم پارامترهای راه‌اندازی اعمال می‌کند.مدیران سیستم می‌توانند به صورت خودکار برنامه‌های خاصی را ارائه نمایند که در هنگام اولین ورود یا Logon کاربر نمایش داده می‌شود، برنامه‌ها را Bundle نموده و یا دسترسی را بر اساس موقعیت یا نوع دستگاه محدود ‌نماید. APIهای وب در StoreFront این امکان را برای کسب‌و‌کارها فراهم می‌نماید تا برنامه‌ها و دسکتاپ‌های مجازی را با استفاده از APIهای سازگار با وب در پورتال‌های شرکت قرار دهند.

– بهبود امنیت شرکت

این تکنولوژی با ارائه پیشرفته‌ترین نوع حفاظت و احراز هویت موجود، از XenApp و XenDesktop محافظت می‌نماید. همچنین با قابلیت‌هایی همچون کنترل دسترسی و احراز هویت Claims-Based  قادر است دسترسی Remote بدون VPN Client و Roaming را برای تمام کاربران گیرنده (Receiver) تامین نماید. با ادغامِ قابلیت پشتیبانی از کارت هوشمند این امکان را برای کاربران فراهم می‌نماید تا با استفاده از کارت‌های هوشمند خود به برنامه‌‌ها و دسکتاپ‌ها در تجهیزات ویندوزی، Mac، iOS، اندروید و لینوکس از طریق گیرنده‌های Native یا گیرنده‌ی وب برای احراز هویتِ مبتنی بر مرورگر، دسترسی یابند. در نهایت این تکنولوژی، احراز هویت قابل توسعه را برای یک نقطه سفارشی‌سازی مجزا ارائه می‌کند تا قابلیت احراز هویت مبتنی بر شکل و قالب خود را گسترش دهد. برای مثال، Worx Home و Receiver for Web، از این قابلیت جهت احراز هویت با XenMobile، XenApp و XenDesktop برای سناریوهای دسترسیِ داخلی و خارجی استفاده می‌نمایند. همچنین قابلیت احراز هویت قابل توسعه این امکان را برای StoreFront فراهم می‌کند تا با RSA Adaptive Authentication که یک رویکرد امنیتی مبتنی بر ریسک را برای احراز هویت قوی و چندفاکتوری در تجهیزات دارای Receiver for Web و Worx Home برای iOS به کار می‌گیرد، ادغام گردد.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *